Stiftelsen Läxhjälpen söker administratör och koordinator (deltid, 50 %)

Vill du vara med och göra skillnad? Att arbeta på Läxhjälpen är mer än bara ett jobb. 17699 elever klarade inte grundskolan i Sverige förra läsåret och det finns skolor där 7 av 10 elever inte når gymnasiebehörighet. På Läxhjälpen bidrar du med din kompetens och ditt engagemang för att konkret och målinriktat få fler elever att nå målen. Du gör det med känslan och vetskapen att du och dina kollegor arbetar med höga förväntningar mot samma mål.

Vi söker nu en strukturerad och engagerad administratör/kommunikatör och koordinator. Tjänsten är en deltidstjänst på 50% och innebär i korthet att hantera Läxhjälpens kommunikationskanaler, löpande administration i verksamheten, samt koordinera verksamhetens betygsinsamling och resultatmätning.

 

Övergripande innefattar rollen:

  • Ansvar för sociala medier, hemsida och kommunikationsmaterial
  • Löpande administrativa uppgifter såsom utläggsredovisning och arkivering
  • Bidragsansökningar för löpande projektmedel
  • Koordinering av Läxhjälpens betygsinsamling och resultatmätning

 

Vi söker dig som:

  • är driven och engagerad med vana att ansvara för att arbetsuppgifter blir utförda på ett korrekt sätt
  • är strukturerad, ser lösningar och drivs av att få saker gjorda
  • är flexibel, då arbetsuppgifterna kan röra sig snabbt från löpande administration till snabba puckar och mindre projekt 
  • är självgående, då du blir en viktig nyckel för att Läxhjälpen ska fortsätta att utvecklas och ska ha förmågan att själv kunna planera ditt arbete utifrån dina ansvarsområden 
  • har erfarenhet av att administrera sociala medier, hemsida och intranät
  • har erfarenhet av att arbeta i Excel och/eller Google Kalkylark
  • delar Stiftelsen Läxhjälpens värderingar och vision om ett samhälle där alla barn och unga växer upp med förutsättningar att klara skolan och verktygen för att styra över sin egen framtid.

 

Det är meriterande om du har erfarenhet av ett eller flera av områdena:

  • Arbete i Google Drive, WordPress och/eller InDesign
  • Fördjupade kunskaper inom ekonomiredovisning, kommunikationsarbete och/eller IT-administration

 

Vi erbjuder en utvecklande tjänst på en livfull arbetsplats med 320 anställda högskolestudenter och ett kansli på 8 personer, där du ansvarar för såväl roliga som spännande arbetsuppgifter. Som administratör och koordinator får du inblick i stora delar av Läxhjälpens verksamhet och därmed stor möjlighet att utvecklas. I takt med organisationens utveckling kan tjänsten komma att utökas i dialog med anställd.

Anställningen är en deltidsanställning om 50%. Tjänsten är placerad vid vårt kontor på Södermalm i Stockholm. Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse. 6 månaders provanställning tillämpas.

 

Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan och ditt CV så snart som möjligt, dock senast 19 januari 2020 till Henrik Szabo, generalsekreterare, henrik@laxhjalpen.se. Märk ansökan med “Ansökan administratör och koordinator”. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten nås Henrik Szabo på tfn. 076-789 55 74