“Jag har förbättrat min studieteknik, höjt mina betyg och haft kul samtidigt! Mina läxhjälpare är som min familj.”

– Elev på Läxhjälpen

 

 

Läxhjälpen utvärderar, mäter och publicerar resultat kontinuerligt. Sedan starten 2007 har tusentals elever nått gymnasiebehörighet och getts förutsättningar att forma sin egen framtid genom läxhjälpsprogrammet. 

Läxhjälpens resultat baseras på betygsutvecklingen för elever i läxhjälpsprogrammet, samt utvärderingar med elever och samarbetsskolor. Resultaten sammanställs och redovisas kontinuerligt för Läxhjälpens samarbetspartners och samarbetsskolor.

 

 

I Läxhjälpens verksamhetsberättelse sammanställs årligen de övergripande resultaten från verksamheten.

Läxhjälpens verksamhetsberättelse 18/19

Läxhjälpens verksamhetsberättelse 17/18

Läxhjälpens verksamhetsberättelse 16/17

Läxhjälpens resultat är signifikanta och validerade i samverkan med bland annat Nationalekonomiska institutionen vid Stockholms universitet samt Inkludera.

 

För frågor om Läxhjälpens resultatmätning, vänligen kontakta filip@laxhjalpen.se

 

“Det bästa med Läxhjälpen är allt stöd man fått från läxhjälparna, deras engagemang och mina höjda betyg. Vi får hjälp när vi behöver, och våra läxhjälpare förklarar så vi fattar.”

– Elev på Läxhjälpen i Stockholm

“Det bästa med Läxhjälpen var att man fick så mycket hjälp och olika strukturer och tekniker på hur man ska plugga och dela upp arbetet. Läxhjälpen har även motiverat mig till att inte ge upp tack vare Läxhjälpens målbok och läxhjälparnas stöd.”

– Elev på Läxhjälpen i Malmö