Pressrelease: Garbergs hjälper Stiftelsen Läxhjälpen

Stiftelsen Läxhjälpen angriper ett av Sveriges största problem idag: att allt fler unga inte klarar skolan och hamnar utanför samhället. Nu får stiftelsen hjälp med kommunikation och design av Garbergs och Garbergs_Project.

–  Vi är oerhört glada över ännu en engagerad partner, säger Maria Arneng, verksamhetschef på Stiftelsen Läxhjälpen. Med Garbergs proffsiga stöd blir vi bättre på att synas och kan därigenom hjälpa ännu fler unga att klara skolan.

Läxhjälpen erbjuder kostnadsfri läxhjälp på högstadier där behovet är som störst. Elever i socioekonomiskt utsatta områden får hjälp att höja sina betyg och får även en knuff mot en ljusare framtid full av drömmar och möjligheter.

–  Betald läxläsning för att spetsa betyget i all ära, men det sympatiska med Läxhjälpen är att den går till barn och unga som annars inte skulle ha råd, säger Åsa Berg VD på Garbergs_Project.

Lotta Mårlind, AD på Garbergs, fick upp ögonen för Läxhjälpen under reklamtävlingen 48 timmar. Även hon ser fram mot ett litet samarbete som kan göra stor skillnad.

–  Det finns högstadier där så få som 3 av 10 går vidare till gymnasiet. Samhällsvinsten om vi kan bidra till att fler läser vidare istället för att hamna utanför är givetvis enorm.

För mer information:

Maria Arneng, verksamhetsledare Stitelsen Läxhjälpen, 076-006 94 13,maria@laxhjalpen.se

Åsa Berg, VD Garbergs_Project, asa@garbergsproject.se

Garbergs+läxhjälpen

Lotta Mårlind från Garbergs och Åsa Berg från Garbergs_project, tillsammans med Läxhjälpens Maria Arneng (mitten).